09 December, 2011

The secret

Jag blev tipsad om en bok här på min blogg, och vet ni, jag lyssnar på er. Jag gick och köpte den och läste den.  Jag njöt varje sida. Vilken feelgood

och det är ingen bok som kommer vinna några litteraturpriser, men det är en bok som vunnit annat, nämligen många människors hjärtan.
och jag måste säga att jag delvis har levt efter den här filosofin i hela mitt liv, ja, inte helt fullt ut för då skulle det nog sett annorlunda ut, men det känns som om jag hört, sett, känt, läst det tidigare och att det är lite så jag tänker, men det är ju bara underbart att få bekräftat, att bli påmind. Att vägen är rätt. Att bli övertygad.
Den kommer att få finnas i mitt liv, plockas upp då och då för att läsas igen.
Den kommer att få dela plats i min bokhylla bland mina andra själsliga vägledarböcker (jag har samlat på mig många genom mitt 33-åriga liv för andlig sökan och personlig utveckling har alltid fått ta en stor plats i mitt liv)

Så var det ett helt kapitel i boken tillägnad visiontavlor, sk. visionboards, och sådana har jag ju gjort förrut och de tror jag stenhårt på (passar mig som är bildskapare)
Nu rev Viggo ner den senaste visionboarden på kylskåpet, kanske lika bra det så jag fick göra en ny, en lite mer aktuell:
så här ser den ut. Drömmar jag har som jag vill ska ta form. Som redan har tagit form. Som håller på att ta form.
Läs The Secret så kommer ditt liv bli väldigt mycket rikare!

No comments:

Post a Comment

Tack för att du kommenterar. Jag läser allt.